Tuesday, April 24, 2018

Going ultralight: Carbon fibre poles (DIY) 碳纖維天幕桿

天幕係一件好正既野,但天幕杆卻係相當重,幾乎等於帶多個營既重量!

最起初貪平,走去買套裝天幕,不過原來係跟鐵桿,鐵桿好重,又唔夠硬淨,用咗唔夠五次已經開始出問題,節與節之間既回開始爛,其實唔影響操作既,不過就令人心思思想換。

後來買咗兩枝鋁桿,三峰出品,每支 350g (鐵桿兩支加埋近 1kg),輕唔少,兼且實淨啲。其實起心買多兩支,另一個目的係四枝桿齊開,面積會大好多!不過咁耐都未試過,除咗有次同朋友仔一齊,每人帶兩枝,先會咁樣開法。

後來用癢癢想輕,買咗兩支副桿,得 11mm 粗,試過帶上山,有一次彈性,風頗大都無斷,但臨瞓就收返埋,始終怕出事。用 11mm 呢種桿,一定係搭細天幕,就算 3x3 都應該好易爛。

為咗輕,其實亦可以用樹幫手,好多時一枝桿都夠喇。

最近見人地玩碳纖,當然想試。坊間有現成既賣,但只得 13mm 粗,又好貴,覺得唔值!何不 DIY 呢?買齊兩支既材料,都只係貴過現成一枝少少咋!更重要係可以整返粗啲!

結果,買咗四枝一米長既碳纖維桿,賣家免費切開,變成半米長:


然後用塑鋼土裝上接口,因為啲接口係 20/18,而我啲桿只係 16/14,所以塑鋼土正好填返滿空隙!唔知實淨無,要出去試吓,屋企略略試似乎唔錯:


最後拉橡筋,上埋頭頭尾尾...當然無咁順利喇,啲頭尾配件話適合 16mm 桿,但結果頂針係 perfect fit,但底腳係要沙紙磨完入勉強入到!


製成品一枝 219g,相比起三峰鋁桿,每枝輕咗 130g,正!


我只係整咗兩枝,就算造齊四枝,都仲輕過兩枝鐵桿。

材料連結,給大家參考:

接駁件 (18mm /20mm 铝合金管连接器),一枝需要三套接口

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z09.2.0.0.419b2e8dJVpZdG&id=563849321643&_u=pmnemopfd64

天幕桿頂針/腳 (天幕铝杆专用铝针+尖锥头 天幕杆配件),一枝需要一套

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z09.2.0.0.419b2e8dJVpZdG&id=25109096029&_u=pmnemop5df5

碳纖管:

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z09.2.0.0.419b2e8dJVpZdG&id=524550457690&_u=pmnemop3ce7

--

後來發現塑鋼土並不穩固,所以再加了碳纖布,但這些碳纖布很難處理,很快乾,乾了太堅固,粘到手就大麻煩!而且外貌極差:


這杆後來某次被風吹壞了,但斷的不是碳纖,也不是接口的碳纖布,而是金屬接口!




從當晚風勢和斷口來看,似乎是 chok 斷了,也有扭斷的機會,或者兩者都有。